» Bieżące edycje
- Edycja XII - nabór został zakończony; edycja została uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2005/2006 (zajęcia rozpoczęły się w marcu 2006 roku). Zapisy przyjmowane były od 14 listopada 2005 r.
- Edycja XIII - nabór został zakończony; edycja została uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2005/2006 (zajęcia rozpoczęły się w kwietniu 2006 roku). Zapisy przyjmowane były od 23 lutego 2006 r.
- Edycja XIV - nabór został zakończony; edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się 30 września 2006 roku). Zapisy przyjmowane były od 1 czerwca 2006 r.
- Edycja XV - nabór został zakończony; edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w listopadzie 2006 roku). Zapisy przyjmowane będą od 17 lipca 2006 r.
- Edycja XVI - nabór został zakończony; edycja zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w marcu 2007 roku). Zapisy przyjmowane były od 16 października 2006 r.
- Edycja XVII - nabór został zakończony; edycja zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w marcu 2007 roku). Zapisy przyjmowane były od 3 stycznia 2007 r.
- Edycja XVIII - edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2007/2008 (zajęcia rozpoczną się w październiku 2007 roku). Zapisy przyjmowane będą od 7 maja 2007 r.
Poniższe informacje dotyczą edycji XVIII.
» Czesne
Opłata za całość studiów: 6 900 zł (zakłady pracy - wpłata jednorazowa; dla osób indywidualnych możliwość wpłaty w dwóch ratach. Pierwsza rata płatna do 31 sierpnia 2007 r. - 4 500 zł, druga rata płatna do 1 marca 2008 r. - 2 400 zł). W przypadku, gdy firma płacąca za swojego pracownika pokryje tylko część czesnego, osoba zainteresowana musi dopłacić do 100% wysokości czesnego, tj. do kwoty 6 900 zł.
Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych i książek, a także koszt wydania świadectwa ukończenia studium.
Zobacz: numer konta. Tytuł wpłaty:
dla XII edycji - "500-06-1209"
dla XIII edycji - "500-06- 1217"
dla XIV edycji - "500-06-1234"
dla XV edycji - "500-06-1238"
dla XVI edycji - "500-06-1251"
dla XVII edycji - "500-06-1259"
:: Numer konta dla edycji XVIII ::
29 10600034 5005 0602 1273 0018
tytuł wpłaty: "500-06-1273"
(w przypadku płatności w ratach prosimy o dopisanie odpowiednio: "I rata" lub "II rata").
» Tryb naboru
Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń (wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem).
Na studium przyjętych zostanie około 60 uczestników.
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studium,
- ankieta dotycząca źródeł pozyskiwania informacji o studiach podyplomowych prowadzonych przez SGH (plik PDF lub plik RTF),
- życiorys lub CV,
- odpis dyplomu ukończenia szkoły wyższej (dyplom licencjata, inżyniera, magistra lub magistra inżyniera),
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- 2 fotografie,
- dowód wpłaty czesnego na konto uczelni,
- w przypadku płatności ratami - oświadczenie o wpłacie drugiej raty,
- numer konta lub adres, na który dokonany zostanie zwrot wniesionej opłaty, jeśli zajęcia nie zostaną uruchomione.
» Cel studium
Celem studium jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie słuchaczy do zarządzania złożonymi przedsięwzięciami (czyli inaczej projektami) realizowanymi zarówno na potrzeby wewnętrzne przedsiębiorstwa, jak też na zlecenie klientów.
» Adresaci studium
Studium adresowane jest do kadry kierowniczej i specjalistycznej przedsiębiorstw biorących udział w złożonych przedsięwzięciach (projektach) zarówno w charakterze ich kierowników, współwykonawców, wykonawców, jak też odbiorców wyników. W szczególności studium adresowane jest do pracowników instytucji, których działalność operacyjna ma charakter złożonych przedsięwzięć (projektów). Są to przykładowo:
- przedsiębiorstwa budowlane,
- przedsiębiorstwa produkcyjne wytwarzające złożone, unikatowe wyroby,
- biura projektowe i inżynierskie,
- firmy konsultingowe,
- instytucje badawczo-rozwojowe,
- firmy promocyjne,
- filmowe i rozrywkowe zespoły producenckie,
- instytucje szkoleniowe,
- instytucje organizujące duże imprezy kulturalne i sportowe,
- instytucje państwowe i samorządowe itd.
Poza tym, słuchaczami studium mogą być pracownicy przedsiębiorstw zajmujący się w swojej pracy działalnością o charakterze projektów np.:
- działalnością badawczo-rozwojową,
- działalnością marketingową,
- działalnością produkcyjną o jednostkowym charakterze,
- organizacją dystrybucji,
- opracowaniem i wdrażaniem strategii,
- restrukturyzacją,
- wdrażaniem systemów zapewnienia jakości,
- promocją itd.
» Program studium
Pierwszym założeniem merytorycznym studium jest kompleksowość przekazywanej wiedzy. Słuchacze studium zapoznani zostaną z całokształtem problematyki zarządzania projektami we wszystkich jej aspektach: funkcjonalnym, instytucjonalnym, personalnym i instrumentalnym.
W ramach studium przedstawione zostaną wszystkie dziedziny zarządzania projektami: wyznaczanie celów, definiowanie projektu, określanie struktury projektu, planowanie przebiegu realizacji projektu i wykorzystania zasobów, organizowanie wykonawstwa projektów, motywowanie do realizacji projektu, kontrola realizacji projektów, koordynowanie prac projektowych.
Drugim założeniem merytorycznym studium jest praktyczna użyteczność przekazywanej wiedzy. Słuchacze studium zapoznani zostaną z różnorodnymi metodami i technikami zarządzania projektami oraz wezmą udział w rozwiązywaniu konkretnych problemów projektowych przy pomocy poznanych metod i technik. W trakcie studium prezentowane będą studia przypadków zarządzania projektami zaczerpnięte z praktyki. Wiedza praktyczna przekazywana w ramach studium oparta będzie na podstawach teoretycznych niezbędnych do zrozumienia istoty zarządzania projektami i jego miejsca oraz roli w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Trzecim założeniem merytorycznym studium jest nowoczesność przekazywanej wiedzy. W ramach studium przedstawione zostaną nowoczesne narzędzia z zakresu zarządzania projektami ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi informatycznych.
Czwartym założeniem merytorycznym studium jest przygotowanie absolwentów studium do samokształcenia w dziedzinie zarządzania projektami. Służyć temu będą: system nauczania, systematyzacja wiedzy uzyskana w ramach studium, obszerne materiały przekazywane uczestnikom studium (w tym literatura uzupełniająca), wskazówki dotyczące dodatkowych źródeł wiedzy z zakresu zarządzania projektami.
Program ramowy studium
- Zarządzanie strategiczne (16 godzin)
- Podstawy zarządzania projektami (8 godzin)
- Zarządzanie projektami - zagadnienia ogólne (24 godziny)
- Planowanie realizacji projektów (48 godzin)
- Finansowanie projektów (8 godzin)
- Zarządzanie ryzykiem projektów (8 godzin)
- Instytucjonalne rozwiązania zarządzania projektami (12 godzin)
- Kierowanie zespołem projektowym, negocjacje (24 godziny)
- Narzędzia informatyczne zarządzania projektami (20 godzin)
- Metodyki zarządzania projektami (20 godzin)
- Praca końcowa - konsultacje (4 godziny)
Program studium przewiduje łącznie 192 godziny zajęć dydaktycznych.
Szczegółowy program studium
- Problemy zarządzania w nowej gospodarce na przełomie wieków
- Zarządzanie strategiczne
- Wdrażanie strategii przez projekty - balanced scorecard
- Wprowadzenie do zarządzania projektami
- Inicjowanie i definiowanie projektu
- Analiza celowości realizacji projektu
- Analiza ryzyka projektu
- Finanse projektu
- Analiza interesariuszy
- Określanie struktury projektu
- Planowanie złożonych przedsięwzięć przy pomocy metod drzewa zależności, techniki CPM
- Planowanie i kontrola przebiegu projektu, kontrola kosztów i wykorzystania zasobów, technika CPM
- Planowanie i kontrola przebiegu projektu techniki EV, LOB, PERT
- Prezentacja wybranych programów zarządzania projektami - kurs MS Project
- Narzędzia projektów Unii Europejskiej: PCM, Logframe
- Procedury przetargów międzynarodowych i wzory warunków kontraktu FIDIC
- Metody wyboru i oceny narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie projektami
- Kierowanie zespołem projektowym
- Negocjacje
- Techniki prezentacji
- Zagadnienia jakości w zarządzaniu projektami
- Organizacja działalności projektowej
- Metodyka PRINCE2
- Praktyczne przykłady zarządzania projektami - finanse projektu
- Praktyczne przykłady zarządzania projektami - projekty konsultingowe
- Przegląd metodyk zarządzania projektami - PMI, CMMI, PRINCE2
- Praca końcowa - konsultacje
Prace pisemne: studium kończy się pracą końcową przygotowywaną przez słuchaczy.
Absolwenci studium po wysłuchaniu wszystkich wykładów i zaliczeniu ćwiczeń potwierdzonych wpisem do indeksu oraz po obronie pracy końcowej uzyskają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Słuchacze otrzymają ponadto:
- certyfikat ukończenia kursu podstawowego Microsoft Project.
Dla absolwentów studium została przygotowana specjalna oferta dotycząca certyfikacji w zakresie metodyki PRINCE2.
» Organizacja studium
Studium trwa 2 semestry i jest uruchamiane w obu semestrach - zimowym i letnim.
Zajęcia w ramach edycji zimowej studium rozpoczynają się we wrześniu lub listopadzie danego roku, a kończą w czerwcu roku następnego. Zapisy przyjmowane są od maja lub czerwca tego roku, w którym uruchamiana jest dana edycja.
Zajęcia w ramach edycji letniej studium rozpoczynają się w styczniu lub lutym danego roku, a kończą w styczniu roku następnego. Zapisy przyjmowane są od października lub listopada roku poprzedzającego rok uruchomienia danej edycji studium.
Zajęcia w ramach studium odbywają się z częstotliwością raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele po 8 godzin.
Kierownik: prof. dr hab. Michał Trocki
Sekretarz XII edycji: mgr Emil Bukłaha
Sekretarz XIII edycji: mgr Małgorzata Zysińska
Sekretarz XIV edycji: mgr Bartosz Grucza
Sekretarz XV edycji: mgr Bartosz Grucza
Sekretarz XVI edycji: mgr Emil Bukłaha
Sekretarz XVII edycji: mgr Paweł Wyrozębski
Sekretarz XVIII edycji: mgr Bartosz Grucza
Terminy zjazdów w ramach XII edycji
I semestr:
4-5 marca 2006 r.
1-2 kwietnia 2006 r.
22-23 kwietnia 2006 r.
20-21 maja 2006 r.
3-4 czerwca 2006 r.
24-25 czerwca 2006 r.
II semestr:
30 września - 1 października 2006 r.
21-22 października 2006 r.
18-19 listopada 2006 r.
9-10 grudnia 2006 r.
6-7 stycznia 2007 r.
27-28 stycznia 2007 r.
Terminy zajęć w ramach XIII edycji
I semestr:
1-2 kwietnia 2006 r.
22-23 kwietnia 2006 r.
13-14 maja 2006 r.
27-28 maja 2006 r.
10-11 czerwca 2006 r.
1-2 lipca 2006 r.
II semestr:
14-15 października 2006 r.
28-29 października 2006 r.
25-26 listopada 2006 r.
16-17 grudnia 2006 r.
27-28 stycznia 2007 r.
24-25 lutego 2007 r.
Terminy zajęć w ramach XIV edycji
I semestr:
30 września - 1 października 2006 r.
14-15 października 2006 r.
18-19 listopada 2006 r.
16-17 grudnia 2006 r.
6-7- stycznia 2007 r.
27-28 stycznia 2007 r.
II semestr:
3-4 marca 2007 r.
24-25 marca 2007 r.
14-15 kwietnia 2007 r.
12-13 maja 2007 r.
2-3 czerwca 2007 r.
23-24 czerwca 2007 r.
Terminy zajęć w ramach XV edycji
I semestr:
18-19 listopada 2006 r.
9-10 grudnia 2006 r.
6-7 stycznia 2007 r.
13-14 stycznia 2007 r.
27-28 stycznia 2007 r.
24-25 lutego 2007 r.
II semestr:
10-11 marca 2007 r.
31 marca - 1 kwietnia 2007 r.
21-22 kwietnia 2007 r.
19-20 maja 2007 r.
16-17 czerwca 2007 r.
30 czerwca - 1 lipca 2007 r.
Terminy zajęć w ramach XVI edycji
I semestr:
3-4 marca 2007 r.
17-18 marca 2007 r.
14-15 kwietnia 2007 r.
12-13 maja 2007 r.
2-3 czerwca 2007 r.
23-24 czerwca 2007 r.
II semestr:
29-30 września 2007 r.
20-21 października 2007 r.
17-18 listopada 2007 r.
8-9 grudnia 2007 r.
5-6 stycznia 2008 r.
26-27 stycznia 2008 r.
Terminy zajęć w ramach XVII edycji
I semestr:
17-18 marca 2007 r.
14-15 kwietnia 2007 r.
12-13 maja 2007 r.
26-27 maja 2007 r.
16-17 czerwca 2007 r.
30 czerwca 2007 r. – 1 lipca 2007 r.
II semestr:
13-14 października 2007 r.
27-28 października 2007 r.
24-25 listopada 2007 r.
15-16 grudnia 2007 r.
26-27 stycznia 2008 r.
23-24 lutego 2008 r.
Terminy zajęć w ramach XVIII edycji
I semestr:
29-30 września 2007 r.
13-14 października 2007 r.
17-18 listopada 2007 r.
15-16 grudnia 2007 r.
5-6 stycznia 2008 r.
26-27 stycznia 2008 r.
II semestr:
1-2 marca 2008 r.
15-16 marca 2008 r.
29-30 marca 2008 r.
10-11 maja 2008 r.
7-8 czerwca 2008 r.
21-22 czerwca 2008 r.
» Dodatkowe informacje i zapisy
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Zarządzania w Gospodarce
ul. Madalińskiego 31/33
02-544 Warszawa
Dom Studenta "Grosik", sale na parterze
tel.: (0-22) 564 85 00
tel. kom.: 0-501 710 900
telefaks: (0-22) 564 86 10
Informacji udziela i zapisy przyjmuje (w godz. 9:00-15:00):
mgr Beata Chełstowska, e-mail: beata.chelstowska@sgh.waw.pl
Zapraszamy także na stronę: http://www.sgh.waw.pl/zaklady/zzp/zzp_pszp/